|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
MENU |
|
MODERNÁ PRÍPRAVA - ÚSPEŠNÍ ABSOLVENTI |
|
MENU |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Tréning mäkkých zručností |
|
|
|
|
|
V dňoch 16-19 februára 2011 sa pedagogickí zamestnanci, ktorí sú zapojení do projektu |
|
|
Moderná príprava - úspešní absolventi, zúčastnili Tréningu mäkkých zručností v kúpeľnom |
|
|
meste Piešťany. |
|
|
|
|
|
Hlavnými cieľmi školenia boli: |
|
- |
urobiť z kolektívov dvoch predtým samostatných škôl jeden spoločný tím, ktorý bude spolu- pracovať na realizácii projektu |
|
|
|
|
|
|
|
- |
ukázať pedagógom, ako je možné vytvoriť jeden spoločný tím z triedy |
|
|
|
|
|
- |
pomôcť pedagogickým pracovníkom chápať vekové osobitosti psychiky ich žiakov |
|
|
|
|
|
- |
riešiť konfliktné situácie |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Školenie, na ktorom sa zúčastnilo 20 pedagogických zamestnancov sa zameralo jednak na |
|
|
|
|
|
|
teambuildingové aktivity, asertivitu a empatiu, ktoré sú pre tímovú prácu veľmi dôležité. Všetky |
|
|
|
|
|
tieto aktivity majú jedného spoločného menovateľa a to – nové impulzy vo výchovno-vyučo- |
|
|
|
|
|
|
vacom procese a v kolektívnej práci. Úlohou projektu bolo pripraviť pedagógov na rôzne |
|
|
|
|
|
|
situácie,ktoré v práci so žiakmi môžu nastať a ukázať im situácie ako ich treba riešiť a zvládať. |
|
|
|
|
|
Pedagogickí pracovníci sa počas 4 dní mali možnosť oboznámiť s viacerými modelovými situ- |
|
|
|
|
|
|
áciami a ich riešeniami. Okrem psychologického tréningu sa venovali aj prezentácii najmoder- |
|
|
|
|
|
|
nejších inovatívnych metód a foriem práce, aby sa v konečnom dôsledku prekonal klasický |
|
|
|
|
|
|
model vyučovania a tým sa vyučovacie hodiny stali atraktívnejšími, tvorivejšími a efektivnejšími. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Pre splnenie spomínaných cieľov sa školenie konalo mimo mesta Nitra. Malo to svoj význam |
|
|
|
|
|
|
v tom, že účastníci školenia sa okrem rozličných denných aktivít zúčastňovali aj mnohých |
|
|
|
|
|
|
večerných aktivít, ktoré v podstatnej miere prispeli k upevneniu medziľudských vzťahov oboch |
|
|
|
|
|
|
kolektívov. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Absolvované školenie bude prínosom pre ďalšiu prácu a získané zručnosti budú môcť peda- |
|
|
|
|
|
|
gógovia aplikovať vo výchovno-vzdelávacom procese. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Moderné vzdelávanie pre vedomostnú spoločnosť/Projekt je spolufinancovaný zo zdrojov EÚ |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|